TRES-CENTS ANYS DE L’ORATORI “MORTE E SEPOLTURA DI CHRISTO”
Fa exactament 300 anys, un 23 de març de 1724, s'estrenava l'Oratori “Morte e sepoltura di Christo”, del venecià Antonio Caldara. El compositor i violoncel·lista va compondre 38 oratoris, responent possiblement al costum de la cort vienesa dels Habsburg d'incloure fins a sis oratoris de nova creació per part del Mestre de Capella durant el període de Quaresma. La musicòloga i pianista Marian Rosa Montagut, directora d'este concert, assenyala que els Oratoris compostos per Caldara en la seua etapa vienesa es diferencien dels anteriors —escrits a Itàlia— pels seus trets alemanys: textures més elaborades i un major ús del contrapunt. També en el llibret s'observa una certa novetat: Caldara va conéixer a Viena l'Oratori al Sant Sepulcre, una modalitat exclusiva de la capital austríaca, amb un llibret centrat en la crucifixió de Crist, de manera que els textos se centren en la Passió de Crist, buscant la reflexió i la devoció. Este Oratori es presenta al Palau amb una senzilla recreació escénica d’Allex Aguilera i el ballarí i coreògraf Leandro Martínez, en el paper de Jesucrist.